Page 37 - Flora Magazin 2015 - 02

Basic HTML Version

37
www.florahungaria.hu
|
Bevásárlókocsi
piac. Magam is gondot fordítok arra, hogy ha lemegy egy nagyobb
virágünnep, jelzem az elégedettségemet és megköszönöm az árut.
»
Hazai termékeket vásárol?
»
Beviz Kata mondta egyszer, becsüljük meg a termelőket és sze-
ressük őket, mert belőlük élünk. Az általuk előállított minőséggel
kell a virágkötőknek jól dolgozniuk. Elvem, hogy soha nem alku-
szom, éljen meg a termelő is, fejlesszen, hogy még jobb árut tud-
jon nevelni. Ugyanakkor a minőségnek meg kellene jelennie az
árban is. Ha mindig csak az olcsó vagy a még olcsóbb iránt van
igény, az minőségromlást eredményez. Bizonyos áruféleségekből
igyekszem mindig a legjobb hazait beszerezni. Ha versenyképes
a két termék, mindig magyar árut választok.
»
Választék, árak?
»
Árak? Itt a legkedvezőbbek. Az ingadozásokat többnyire el lehet
fogadni. Jóllehet nincs az a választék, mint öt évvel ezelőtt, de ezt a
kereslet gyengesége okozza. Meg lehet érteni. A standard termé-
keket, rózsát, gerberát, extra zöldeket, fréziát..., a szokott helyeken
veszem meg, majd a „kóborlós” körömön válogatok abból, amit
meglátok vagy megtetszik az igényesebb megrendelésekhez.
»
A Valentin-napi bevásárlása alkalmával erős kritikát fogalma-
zott meg bizonyos növény- és kellékválasztékkal kapcsolatban.
Jelesül, kevés volt a piros primula és egyfajta piros mintás cso-
magolópapírhoz is csak korlátozottan lehetett hozzájutni.
»
Nehezen érthető, hogy a kínálati piacon miért nem lehet meg-
venni azt, amire épp igény van. Nem látom a kockázatát, miért ne
lehetne piros primulából ládákat összeállítani, vagy több piros cso-
magolóanyagot tartani. Ahogy a boltos igyekszik formálni a vevő-
jét, más oldalról is igaz: kereskedő és termesztő is formálja egymást.
»
Elégedett a virágfogyasztással?
»
Az a véleményem, hogy a szakmabelieket – termelőt, kereskedőt,
importőrt – a lánc végén álló, egy szál virágot megvásárló vevő tart-
ja el. Ha nem biztatjuk, hogy vegyen virágot, mitől várjuk a föllen-
dülést. Őket kell rábeszélni, hogy legyen természetes virágot venni,
ám ez már nagyobb ívű, egyesületi feladat. Magas színvonalú szak-
mai munkát végzünk, mégis azzal küzdünk, hogy a virágot eladjuk.
»
Felkeltik az érdeklődését a Flora által kínált szakmai programok?
»
Igen, mindegyiken ott vagyok. A Flora számomra nemcsak vá-
sárlóhely, több mint egy átlagos nagykereskedés. A Flora mindig
előre néz, gondol a jövőre és tesz érte. Programjai, az alkotómű-
hely, vagy a szakmai változásokra naprakészen reagáló tájékoz-
tatók, előadások segítik a munkánkat. Nagyra értékelem a Flora
munkatársainak és személyzetének segítőkészségét, pozitív, em-
beri hozzáállását is. Bármikor bármiben segítenek. Nem becsuk-
ják, kinyitják az ajtót. Ha színvonalas üzletet akar valaki működtet-
ni, ide kell, hogy járjon.
»
A vasárnapi zárva tartás miként érinti?
»
A törvényt, úgymond, rám szabták, hiszen csak délelőtt tartok
nyitva, és mindig magam vagyok az üzletben. Ez korábban is így
volt, nekem ez nem jelentett változást. Azt, hogy a szakmára néz-
ve milyen hatással lesz, még nem lehet tudni.