Page 18 - Flora Magazin 2015 - 02

Basic HTML Version

j, hároméves agrármarketing-stratégiát dolgo-
zott ki a Magyar Turizmus Zrt. Agrármarketing
Centruma. Ennek keretében összeállította a
Közösségi Agrármarketing Kódex tervezetét, amely-
nek szakmai egyeztetésére felkérte a termékpályákat
képviselő szakmai szervezeteket, beleértve a Magyar
Díszkertészek Szövetségét is.
Az együttműködés célja: a hatékonyabb közössé-
gi agrármarketing kidolgozása; a korszerű marketingeszközök és
módszerek eredményes alkalmazása; a kis- és közepes agrár- és
élelmiszer-ipari vállalkozások piacra jutásának az elősegítése; a
magyar földben és kiváló éghajlati adottságok mellett nevelke-
dett, tradicionális termesztési tapasztalatok felhasználásával előál-
lított magyar termékek hazai és külföldi fogyasztásának bővítése;
fontos termékek megismertetése; a turisztikai marketing és az ag-
rármarketing összehangolása; bizalomépítés a hazai termékek, va-
lamint Magyarország iránt külföldön és belföldön; termékpályák
népszerűsítése, szezonálisan időzített „év terméke” kampánnyal.
A kódextervezettel kapcsolatos, őszig tartó konzultációs soro-
zat feladata lesz kidolgozni a szakmai szervezetek és az érintett ál-
lami szféra közös érdekminimumát az agrármarketinget illetően.
Az első konzultációra már márciusban sor került. Ezen
Orlóci László elnök ismertette: a Magyar Díszkertészek
Szövetségének kialakult ágazati marketingelképzelése
van a jövőre nézve, ám megvalósításához nélkülözhe-
tetlen lépésekre és támogatásra van szüksége. Kiemel-
te, hogy a termékmarketing feladata lenne a „magyar
termék” kategóriába eső áruk forgalmának növelése, az
e termékekhez való kötődés erősítése, a hazai termékek
arányának a bővítése és folytonosságának megtartása az összes
forgalomban.
A dísznövény termékpálya marketingstratégiájának tartalma
és menete a Flora Hungaria Tanácsadói testületi ülésén alakult
ki. A tanácsadók egybehangzó véleménye volt, hogy a célzott
marketingstratégia kidolgozásához nélkülözhetetlen az ágazat
főbb számainak, gazdasági adatainak, fogyasztási szokásainak az
ismerete. Csak ez segítheti elő, hogy nagyon hatékony és célzott
marketingstratégia készüljön. Mindehhez forrásra és a felmérést
elvégző és kiértékelő profi szakemberekre van szükség.
A marketingstratégia kétlépcsős megvalósításához szüksé-
ges szaktudásról a Magyar Díszkertészek Szövetsége gondosko-
dik, ám a forrás előteremtéséhez az AMC-hez fordult.
Magyar díszkertészek szövetsége
Agrármarketing-stratégia készül
Ú
prilis 15–19. között öt különböző
rendezvénnyel, mintegy 18 ezer m
2
alapterületen várta látogatóit a régió
legnagyobb otthonteremtési és építőipari
kiállítása, a Construma 2015. 14 országból
érkezett 550 kiállító mutatkozott be, a vá-
sárra közel 50 ezer látogatót vártak.
Az idei évben önálló arculatot kapott
„Construma Kert” kiállításon a Magyar
Díszkertészek Szövetsége közösségi stan-
don képviselte az ágazatot. A nagyközön-
ségnek szánt bemutató tetszetős elrendezésben kiállított termékkörében az évszakra
jellemző, elsősorban virágzó cserepes, vágott, évelő és a faiskolai áruválaszték jelent
meg, a felhasználás lehetőségeire utaló környezetben.
A rendezvényen nagy érdeklődéssel kísért, többmint 40, a lakosságnak szóló szakmai
előadás hangzott el, melyek témái a lakosság kertészeti ismereteinek bővítését szolgálták.
A Construma Kert kiállítást a Magyar Turizmus Zrt. (MT Zrt.) vezérigazgatója, Fara-
gó Péter nyitotta meg, aki ünnepi beszédében hangsúlyozta, az agrármarketing és a
turisztikai marketing területei közötti kapcsolódás irányába mutat a Construma Kert
kiállítás és a Magyar Kertépítő Verseny, ami egyben a MT Zrt. kiemelt stratégiai célja is.
A Construma Kert kiállítás hivatalos megnyitásával egy időben került sor a MAKEOSZ
által szervezett, hetedik Magyar Kertépítő Verseny díjazottainak az ismertetésére és a
díjak átadására. A C pavilon megjelenése, látványa az eddigi legszínvonalasabb volt.
MagyarDíszkertészekSzövetségelegutóbbi
küldöttközgyűlésén a szövetség 2014. évi
munkájának értékelése után sor került a
szervezet megújítását szolgáló operatív munka-
csoportok létrehozására, vezetőinek megválasz-
tására. Az operatív munkacsoportok létrehozá-
sának célja a még hatékonyabb érdekképviselet
elérése.
• Termelés:
Gyuris Attila
• Marketing és PR:
Merényi Alexandra
• Zöldfelület, statisztika és informatika:
Lukács Zoltán
• Oktatás, kutatás:
Hajnal Sándor
• Kereskedelem:
Treer András
• Háttéripar, kellék:
Boróczki Gergely
Közösségi megjelenés
a Construma Kert kiállításon
Megválasztott vezetők
Á
A
Szerző
|
Fotó
»
Merényi Alexandra
18
2015
|
NYÁR