Page 6 - Flora magazin 201501

Basic HTML Version

6
2015
|
tavasz
lmondta, a tavalyi év az épít-
kezés éve volt. Megszületett a
Magyar Díszkertészek ágazati
stratégiája, kialakultak fontos
partnerségi viszonyok, melyek ismerete
és háttere irányítja a megvalósítás lé-
péseit. Hozzátette, a mai környezetben
gyors, látványos eredményeket nehéz
elérni, ugyanakkor elmondható, hogy a
díszkertészet a kertészeti ágazat szerves
részévé vált.
Jók az esélyei, hogy a díszkertész-
ágazat előbb-utóbb létrehozza az ér-
dekérvényesítésben hatékonyabb szakmai szervezetét. Ehhez
azonban teljes körű tagságra van szükség, anélkül nem megy,
figyelmeztetett.
Kifejtette, az elmúlt évben kidolgozott ágazati stratégia „ét-
lapként” több lehetőséget is felkínál. Lehet közülük választani,
hogy ki melyik úton kíván haladni, ám ahhoz először minden-
kinek magában kell tisztáznia, mit szeretne elérni. Meggyőző-
dése, hogy a célkitűzések jók. Bármelyik irányába indulunk is,
eredményre vezet, de legalábbis többet ér a helyben járásnál és
a semmittevésnél. Jóllehet a szakmai és a közösségi célok érde-
kében kinek-kinek kicsit fel kell adnia az autonómiájából, de az
egyedi érdekérvényesítés fölött eljárt az idő.
A napi problémák kezelésével kapcsolatban kiemelte, jelen-
leg is vannak olyan új jogszabályok, melyek az ágazatot hátrányo-
san érinthetik. Az ezek ellen való felvérteződést, az adott ügyek
képviselését széles körű összefogással a háttérben könnyebben
el lehetne látni. Az érdekképviseleti munka hatékonyságát és az
eredményeket nagyban befolyásolja a tagság mérete. A Szövet-
ség 2014-ben több tagot számlált, mint korábban, de még nem
eleget, hangsúlyozta.
A jövő célkitűzései között, mint már
annyiszor, fő célként a díszkertészágazat
saját szakmaközi szervezetének létre-
hozását nevezte meg, amelynek, mint
mondta, a forgatókönyve már elkészült,
ám rengeteg munkát, kitartást igényel,
és sok azonos szándékú tag csatlako-
zását. Továbbá a megvalósításhoz jó
megoldást kínálhat az Unió által több-
féle módon támogatott termelői cso-
portok létrehozása. A kertészek felé az
e rendszer szabályait és előnyeit meg-
ismertető tájékoztatások elindultak és
folytatódni fognak.
A feladatok számbavételekor többek között a termelői cso-
portok alapját képező integrátori hálózat kiépítését, a közösségi
marketing elemeinek kidolgozását, új piaci lehetőségek felkuta-
tását, az utánpótlás-nevelést, valamint a kutatás-innováció jövőt
érintő kérdéseinek felettes szervekkel történő áttekintését emlí-
tette.
Ismertette, hogy 2015-ben a Szövetség a díszkertészágazat
termékeinek és szolgáltatásainak megjelenítését egy nemzetközi
(IPM, Essen) és két hazai kiállításon tervezi. A tavaszi „Construma
Kert” a nagyközönségnek szóló, show-jellegű esemény lesz, míg
az őszi OMÉK-hoz kapcsolt kertészeti megjelenésen a szélesebb
szakmát kívánja elérni.
Megköszönte azoknak, akik észrevették és elismerően jelez-
ték, hogy a Szövetség a korábban megszokottnál kicsit más tech-
nikával, más stílusban és más fordulatszámmal dolgozik. Azok-
nak, akik nem ismerik az eredményeket, azt javasolta, járjanak el
a rendezvényeikre, érdeklődjenek személyesen és tájékozódásul
olvassák azokat a lapokat, amelyekben a Szövetség munkájával
kapcsolatos hírek rendszeresen megjelennek.
Más technika, más stílus,
más fordulatszám
Év eleji interjú Orlóci Lászlóval
E
szerző
|
Fotó
»
Merényi Alexandra
Orlóci László, a Magyar
Díszkertészek Szövetségének
elnöke idén is szívesen adott
interjút lapunknak. Arra kér-
tük, értékelje a tavalyi évet,
és vázolja a további célkitű-
zéseket, lehetőségeket.